Diagnozy edukacyjne

Pierwsze tygodnie nowego roku szkolnego to dobry okres na przeprowadzenie wśród uczniów diagnoz przedmiotowych. Celem ich organizowania jest motywowanie uczniów do uczenia się oraz zwiększenie odpowiedzialności za własny rozwój. W bieżącym roku szkolnym diagnozy związane są ściśle z przygotowaniem uczniów do sprawdzianu na zakończenie edukacji w szkole podstawowej. (zobacz INFORMATOR O SPRAWDZIANIE OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015) Nauczyciele j. angielskiego i matematyki współpracują z wydawnictwami i korzystają z diagnoz służących monitorowaniu efektów kształcenia przedmiotowego. Matematyka, język polski i język obcy to przedmioty egzaminacyjne na sprawdzianie w szkole podstawowej, na egzaminie gimnazjalnym i na maturze. W klasie VI szkoły podstawowej sprawdza się, w jakim stopniu uczeń spełnił wymagania z zakresu tych przedmiotów określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla II etapu edukacyjnego. Chcąc monitorować przyrost umiejętności uczniów szkoła przystąpiła do projektów: Lepsza szkoła, ...