Wyniki Sesji z plusem

Od wielu lat nauczyciel matematyki Helena Gąsior wraz ze swoimi uczniami uczestniczą w projekcie diagnozującym wiadomości i umiejętności uczniów z zakresu edukacji matematycznej. Diagnoza odbywa się 3 razy w roku. Jej celem jest monitorowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów i porównanie ich z wynikami ogólnopolskimi. Oto wyniki wrześniowej "Sesji z plusem", która wykazała mocne i słabe strony uczniów klas 4, 5 i 6 z przedmiotu matematyka:



W klasie szóstej:
Nad tymi umiejętnościami popracujemy
Z opanowania tych umiejętności jesteśmy dumni
Uczeń:
rozwiązuje zadanie tekstowe wykorzystujące wiadomości o ułamkach i procentach 
oblicza i porównuje pola trójkątów i czworokątów
Uczeń:
oblicza wartość wyrażenia arytmetycznego, z zachowaniem kolejności wykonywania działań
dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli ułamki zwykłe, ułamki dziesiętne i liczby całkowite
oblicza miary kątów w trójkącie

 W klasie piątej:
Nad tymi umiejętnościami popracujemy
Z opanowania tych umiejętności jesteśmy dumni
Uczeń:
oblicza sumę długości krawędzi sześcianu
rozwiązuje zadanie tekstowe dwudziałaniowe

Uczeń:
wykonuje działania na liczbach naturalnych oraz dodaje i odejmuje ułamki dziesiętne i ułamki zwykłe o jednakowych
mianownikach
odejmuje liczby mieszane
oblicza pola kwadratu i prostokąta oraz porównuje je różnicowo/ilorazowo
oblicza pole powierzchni sześcianu

W klasie czwartej:
Nad tymi umiejętnościami popracujemy
Z opanowania tych umiejętności jesteśmy dumni
Uczeń:
wykonuje dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie liczb naturalnych mniejszych od 100
rozwiązuje zadanie tekstowe jednodziałaniowe dotyczące zakupów uzupełnia zdania na podstawie informacji dotyczących masy zakupionych produktów
oblicza długość boku prostokąta, znając drugi bok i różnicę ich długości
rysuje prostokąt o danych bokach i oblicza jego obwód
Uczeń
odczytuje wskazania zegara w systemie 24-godzinnym
przyporządkowuje dni tygodnia datom jednego miesiąca