Diagnoza edukacyjna z matematyki

Dnia 2 marca 2015 r. uczniowie klas 4, 5 i 6 przystąpili do diagnozy edukacyjnej z matematyki. Test przeznaczony był do badania wyników nauczania z matematyki po zakończeniu pierwszego półrocza w klasach 4, 5 i 6 szkoły podstawowej. Choć planowany był jeszcze przed feriami, to z powodu wysokiej absencji uczniów, odbył się dopiero dziś. Cel ogólny testu: Diagnoza ma na celu sprawdzić wiadomości i umiejętności z matematyki uczniów, którzy kontynuują naukę w szkole podstawowej. Wyniki diagnozy poznamy 10 marca 2015 r. Od nich będzie zależeć dalsze postępowanie nauczyciela. Diagnozując uczniów wykorzystane zostały narzędzia jakim są testy dydaktyczne Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego, które stworzyło narzędzie w ramach programu „Lepsza szkoła”, w którego skład wchodzi diagnoza o nazwie „Sesje z plusem”. Tym razem uczniowie przystąpili do drugiej w roku szkolnym 2014/15 Sesji. Wyniki badania są elementem ewaluacji dydaktycznej, czyli celowego i systematycznego zbierania oraz analizy i interpretacji informacji o wynikach działań dydaktycznych nauczyciela matematyki w celu ich ulepszenia.