Kontakt /O szkole

Szkoła znajduje się we wsi Górki Szczukowskie, która administracyjnie należy do gminy Piekoszów. Do obwodu szkoły należą miejscowości: Górki Szczukowskie i Szczukowice. Mieszkańcy tych miejscowości pracują w zakładach pracy na terenie gminy: Kielce, Piekoszów. Wyjeżdżają także do pracy poza granice kraju. Szkoła zlokalizowana jest pomiędzy linią torów kolejowych oraz pasmem drogi wojewódzkiej i krajowej. W jej pobliżu znajduje się las, pola i łąki. 

Szkoła Podstawowa w Górkach Szczukowskich
stronę o szkole tworzyła nauczycielka matematyki i informatyki: mgr Helena Gąsior.
Strona ta funkcjonowała jako strona internetowa szkoły 
w latach 2012 - 2018



MOCNE STRONY SZKOŁY:
EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY
Szkoła analizuje wyniki sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej 
W Szkole Podstawowej w Górkach Szczukowskich corocznie przeprowadza się cykl próbnych testów dla uczniów klasy szóstej. Dają one obraz postępów uczniów w przygotowania do sprawdzianu CKE. Każdorazowo po przeprowadzeniu testu dokonywane są zestawienia i analizy oraz określany jest stan gotowości uczniów do przystąpienia do egzaminu zewnętrznego. Informacje o wynikach testu oraz o mocnych i słabych stronach uczniów, przekazywane są szóstoklasistom, ich rodzicom i nauczycielom oraz dyrekcji szkoły. Celem organizowania próbnych testów kompetencji jest: 
· badanie postępów uczniów kończących szkołę podstawową,
· badanie zaangażowania uczniów w treningi powtórkowe przygotowujące do właściwego sprawdzianu kompetencji w kwietniu,
· kształcenie umiejętności wypełniania testów kompetencji (praca z czasem, zaznaczanie odpowiedzi, dokładność w czytaniu pytań i poleceń).
Wdrażane w szkole wnioski i szczegółowe kierunki działań naprawczych przyczyniają się do podnoszenia efektywności nauczania, a zatem do wzrostu efektów kształcenia. 
Szkoła analizuje wyniki testów monitorujących przyrost kompetencji matematycznych uczniów klas 4, 5 i 6.
Nauczyciel matematyki korzysta z testów diagnostycznych i trzykrotnie w ciągu roku szkolnego określa przyrost kompetencji matematycznych uczniów klas 4, 5 i 6. Diagnozy ogólnopolskie oraz szczegółowe analizy dla klas i poszczególnych uczniów dają obraz postępów uczniów w zdobywaniu wiedzy matematycznej. Informacje o wynikach testów przekazywane są uczniom, ich rodzicom i nauczycielom oraz dyrekcji szkoły Niektóre spośród informacji publikowane są na stronie www szkoły. Główne cele: 
badanie efektywności nauczania, podniesienie poziomu kształcenia, przygotowanie do egzaminów zewnętrznych.
Cele programu:
1. Program, zgodnie z założeniami projektu LEPSZA SZKOŁA, służy rozwijaniu skutecznych metod nauczania
2. Badaniu efektów kształcenia umiejętności matematycznych w ciągu roku nauki za pomocą testów kompetencji przeprowadzanych na początku, w środku i na końcu roku szkolnego.
Wdrażane w szkole wnioski i szczegółowe kierunki działań naprawczych przyczyniają się do podnoszenia efektywności nauczania, a zatem do wzrostu efektów kształcenia.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności 
Nauczyciele systematycznie monitorują i diagnozują poziom wiadomości i umiejętności uczniów na I i II etapie edukacyjnym, a formułowane wnioski z analiz wdrażane są na zajęciach dydaktycznych, dydaktyczno-wychowawczych, korekcyjno-kompensacyjnych i pozalekcyjnych. Realizacja wniosków przyczynia się do poprawy wyników w nauce. Większość uczniów na danym etapie edukacyjnym umiejętnie stosuje pojęcia niezbędne w praktyce i życiu codziennym, potrafi opisać fakty i zależności przyczynowo- skutkowe, przestrzenne i czasowe. Stosuje nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów, korzysta z różnych źródeł informacji. Wiadomości i umiejętności uczniów sprawdzane są systematycznie poprzez: sprawdziany ustne i pisemne, prace pisemne, analizę prac twórczych, karty badań umiejętności oraz diagnozy. Realizacja podstawy programowej jest monitorowana przez nauczycieli i dyrektora w ramach prowadzonego nadzoru pedagogicznego. Możliwość nabywania wiadomości i umiejętności przez dzieci w szkole są monitorowane także przez rodziców podczas zajęć otwartych. 
Respektowane są normy społeczne. Uczniowie prezentują właściwe zachowania. 
W szkole funkcjonują dokumenty regulujące normy i zasady obowiązujące w szkole oraz system kar i nagród. Szkoła diagnozuje sytuacje i potrzeby wychowawcze, realizuje działania wynikające z programu wychowawczego i profilaktycznego. Programy są systematyczne monitorowane i ewaluowane. W szkole podejmowane są różnorodne działania w zakresie kształtowania pożądanych postaw wychowawczych. Uczniowie mają dobry kontakt ze swoimi wychowawcami. Stale jest monitorowany i doskonalony Statut Szkoły i WSO, aby zasady oceniania były przejrzyste i zrozumiałe dla uczniów. W szkole podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań, np. pogadanki, prelekcje ze strażakami, policjantami, przeprowadza się próbne alarmy ewakuacyjne, organizuje się konkursy plastyczne na temat bezpieczeństwa. Nauczyciele poprzez działania profilaktyczne uczą: umiejętnego rozwiązywania konfliktów, niwelowania dyskryminacji rówieśniczej wśród uczniów, obiektywnej samooceny, przestrzegania przez uczniów praw i obowiązków zgodnie ze Statutem. Nauczyciele propagują wśród uczniów aktywne i konstruktywne sposoby spędzania czasu wolnego. Uczniowie doceniają działania nauczycieli i sami wychodzą z inicjatywą – podają propozycje konstruktywnego spędzania przez nich czasu wolnego. 
Respektowane są zasady bezpieczeństwa w przestrzeni internetowej
Uczniowie prezentują właściwe zachowania w internecie. Szkoła corocznie włącza się w akcje związane z bezpieczeństwem uczniów w sieci. („3,2,1…Internet”, „Sieciaki”, „dziecko w sieci”, „Owce”). Włączenie się w projekty edukacyjne związane z bezpieczeństwem w sieci internetowej polega na przeprowadzeniu cyklu lekcji, dyskusjach i pomocy uczniom, udziale uczniów w kursie e-learningowym (uczniowie uczestniczą w kursie w domu, ich aktywność w zajęciach kursu jest monitorowana). Realizacja projektów odbywa się na zajęciach informatyki oraz podczas pracy indywidualnej ucznia w domu. Działania profilaktyczne uczą: · właściwych zachowań w przestrzeni internetowej, umiejętnego poruszania się i komunikowania w sieci internetowej, oceny zachowań właściwych i niewłaściwych w przestrzeni, umiejętnej ochrony danych osobowych (w tym wizerunku).
FUNKCJONOWANIE SZKOŁY W ŚRODOWISKU LOKALNYM
Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju. Promowana jest wartość edukacji.
Szkoła współpracuje ze środowiskiem w sposób planowy, zgodny z jego potrzebami. Współpraca z wieloma instytucjami ma wieloletnią tradycję. Środowisko zauważa aktywność szkoły na zewnątrz i ceni placówkę za zaangażowanie i profesjonalizm w podejmowanych działaniach. Uczniowie uczą się konkretnych postaw i umiejętności dzięki współpracy szkoły z instytucjami działającymi w środowisku. Rodzice wiedzą, jakie działania podejmuje szkoła na rzecz środowiska i rozumieją znaczenie i sens organizowanych imprez, uroczystości i akcji. Nauczyciele identyfikują się z działaniami podejmowanymi przez placówkę, mają też własne pomysły na rozszerzenie działań we współpracy ze środowiskiem. Współpraca ze środowiskiem jest rzetelnie dokumentowana. Istnieje sprawny przepływ informacji między szkołą a rodzicami. Szkoła wykorzystuje różne kanały informacyjne do promowania swoich osiągnięć. Sprawnie działa strona internetowa szkoły.